Facebook ændrer design på virksomhedssiderne, så de kommer til at ligne de personlige profiler.

Det er ikke alle sider, der endnu har skiftet design, men i løbet af den næste måneds tid, vil ændringen blive rullet ud på alle virksomhedssider på Facebook.

Reaktionen hos New Media Mob er umiddelbart, at nedenstående 7 punkter er de vigtigste ændringer ved Facebooks nye design, men vi forbeholder os ret til at ændre på den her post, hvis vi finder noget mere.

1. Designændringen er et farvel til den dobbeltsidede timeline. Det betyder, at man kan se færre poster på én gang. Til gengæld bliver historikken bedre, i det gamle design kunne det godt være svært umiddelbart at se, hvordan den præcise rækkefølge var (og jo, det betyder faktisk noget, hvis man har gjort sig umage med at lægge en strategi).

2. Placeringen af tab apps. er ændret. Før lå de alle placeret som en række “knapper” med billeder på lige nedenfor coveret. Nu kommer der i stedet en klassisk menulinie. På menulinien er der plads til at showcase to tab. apps; New Media Mob har selv valgt at lægge “Velkommen” og “Konkurrencemodul” her. Resten af vores tab. apps kan ses ude i venstre side. Man kan diskutere, om det gør tabs mindre eller mere synlige. Umiddelbart er reaktionen herfra, at menulinien efter alt sandsynlighed kommer til at generere mere aktivitet, da den er lettere genkendelig end de gamle “tabs-knapper”.

“Men så er det jo kun de 2 tab apps., man ser”, tænker nogle måske. Men det tror vi egentligt ikke. Når folk scroller ned for at læse flere opslag på væggen,  er det naturligt at tjekke, hvad der sker ude i venstresiden (det er man jo vandt til fra de personlige profiler).

3. “Om” (virksomheden) er blevet fremhævet og har fået sin egen boks.

4. Linket til din hjemmeside får automatisk plads nedenunder “Om”, så det er ikke længere nødvendigt at sidde og “fedte” med formuleringen, så der bliver plads nok til linket i “Om”.

5. Der er kommet nem og hurtig adgang til “Annonceadministratoren” direkte fra topmenuen.

6. Administrationspanelet er forsvundet, men nogle af kernepunkterne er flyttet frem. Dermed kan sidens administratorer straks få et øjebliksbillede af, hvordan det går med sidens aktivitet. Der er naturligvis adgang til administrationspanelet via knapper, som f.eks. “Indblik” i øverste venstre hjørne.

Og så en ret speciel ændring, som ikke ser ud af så meget designmæssigt, men alligevel har haft betydning:

7. Tidligere fyldte “Taler om” (siden) enormt meget i folks bevidsthed. Denne statistik er nu fjernet fra forsiden, ja faktisk helt fjernet. Du kan stadig i “Indblik” se, hvor meget engagement (likes, kommentarer, delinger), siden har, men begrebet “taler om” er tilsyneladende helt dødt nu.

Ny_design_DK_tekst

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.