Notice: get_currentuserinfo har været forældet siden version 4.5.0! Brug wp_get_current_user() i stedet. in /customers/0/6/4/newmediamob.dk/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 3753

dorthe_farve03_120Dagens store nyhed: Facebook gør det nemmere for alle, at have konkurrencer.

Man behøver nemlig ikke længere at bruge tab apps., men må gerne køre konkurrencerne fra væggen.

Facebook åbner også op for, at man gerne må bruge “like”-tilkendegivelse (på den enkelte post), indsendelse af beskeder og “side-likes” (“når vi når 500 likes, så trækker vi lod om en skjorte”) som tilmeldingbetingelse til konkurrencerne.

Man skal stadig gøre opmærksom på, at konkurrencen ikke har noget med Facebook at gøre og står for ens virksomheds egen regning.

Og man må ikke forlange, at deltagere skal tagge sig selv på billeder, der ikke viser dem selv.

I de kilder, jeg har set indtil videre fremgår det ikke tydeligt, om det er tilladt at forlange af sine konkurrencedeltagere at de skal “dele” konkurrencen. Jeg går ud fra, at det ikke er tilladt, da det ville resultere i, at Facebook kommer på kant med de fleste landes spam-lovgivning.

Under alle omstændigheder skal man lige huske på, at dansk markedsførings lovgivnings regler er noget strammere end Facebooks regler og at man derfor stadig ikke må forlange noget i forbindelse med konkurrencer, der kan sidestilles med at opfordre til, at deltagerne skal spamme Deres venner.

Derfor kan det godt være, at der gælder strammere regler for brugen af “likes” end Facebook ligger op til. Hos os, der har leveret Facebook konkurrence apps. har det altid været reglen, at man kun måtte fiske “likes” i en konkurrence  app, når man havde en fangate, da et “like” ikke i sig selv måtte fungere som tilmelding til konkurrencen, men skulle være en del af et forløb. (lidt gnidret, du er meget velkommen til at kontakte mig direkte, hvis du ikke helt forstår, hvad jeg mener).

HUSK også, at det kun er på virksomhedssiders væg, du nu må køre konkurrencer. Private profiler er stadigt helligt land.

Og nu, hvor dine nye “likes” strømmer ind, så skulle du måske overveje et lille hands-on minikursus, der sikrer, at du får dem engageret bedst muligt på din væg: “få dine kunder i tale på Facebook

Læs selv hele facebooks opslag om ændringerne her: https://www.facebook.com/facebookforbusiness/news/page-promotions-terms

 

tilmelding02

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.