Facebook er jo en lidt sjov størrelse og de har besluttet sig for, at de under ingen omstændigheder vil blandes ind i folks trang til at lave konkurrencer via Deres Facebook virksomhedssider. Vi kalder det “Facebook-forbudt” og det skal ikke forveksles med, at det er i modstrid med den danske lovgivning.

Facebook er specielt nøjeregnende med, at man ikke må bruge Facebook væggen til at lave konkurrencer, henvise til konkurrencer eller offentliggøre navne på vinderne af konkurrencer. Og det er jo en skam, når det er én af de initiativer, der virker aller bedst, når det gælder om at få en kampagne til at blive viral og samle “likes”.

Læs selv Facebooks konkurrenceregler.

Hvad gør man så?

1. Man ignorerer Facebook regler og kører ens konkurrencer over væggen alligevel.
Hvad risikerer man: at Facebook lukker ens side ned. Hvis de gør det, vil man ofte kunne forhandle sig frem til at få den åbnet igen, men alt efter Facebook’s humør åbner de muligvis kontoen igen uden de “likes”, man allerede havde samlet ind.

Og så gør det jo en forskel, hvor meget man har at risikere! Er I en lille ny startet virksomhed ( i hvert fald i Facebook regi) vil faren for at Facebook lukker siden  nok gøre mindre ondt end de potentielle “likes”, man kan få ved at snyde lidt med Facebook regler. Store velrenommerede  virksomheder med mange “likes” vil tage mere skade af, at tage chancen.

Men det vil altid være Jeres egen risiko vurdering, der ligger til grund for den endelige beslutning. I skal bare tage beslutningen med åbne øjne.

2. I kører konkurrence over en Facebook tab. app. Evt. I kombination med en Velkomsside med fangate. Og det vil være her, at New Media Mob kan gå in dog hjælpe Jer.

Hvis I vil vide mere, så ring, skriv, tweet, facebook, skype Dorthe. Du kan finde mine kontaktoplysninger lige her:

 

Dorthe er her (og der og allevegne):

Mobil: 51 362 962

 

LinkedIn: Dorthe Stricker

Twitter: @dorthestricker

Facebook:  Dorthe Stricker

Blog:  XPlain & Simple

Skype: dorthe.stricker

 

 

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.