153Tja, det kommer faktisk an på, hvilken type af indhold, du vælger at dele.

Billeder.
Hvis du deler billeder, vil du opleve, at den oprindelige billedtekst følger med. Så i det tilfælde handler det om at få skrevet en supplerende tekst, så brugerne ikke får en ren gentagelse at se. Du kan derfor også lade være med at skrive noget og vælge at lade den oprindelige tekst tale for sig selv. Et lille forvirrende element er dog, at i samme øjeblik, du trykker på ”del” eller ”share”, så ’forsvinder’ den oprindelige billedtekst af en eller anden grund midlertidigt. Den dukker til gengæld op igen, når delingen er fuldført.

Albums.
Når det er et helt album, du deler, vil titlen på albummet og forsidefotoets billedtekst blive vist i opslaget. Det gælder derimod ikke den generelle tekst, du har skrevet til albummet.

Status.
En status bliver delt i sin oprindelige form. Hvis den – eller din supplerende tekst – er lang (over ca. 400 anslag), vil der dog blive ‘slukket’ for en del af den, men brugerne får dog mulighed for at trykke på ”se mere”, så den fulde tekst kommer tilbage.

Links.
Links, du deler, er helt uden ledsagende tekst fra den oprindelige kilde på Facebook. Det betyder, at det er dit ansvar at få fortalt med egne ord, hvorfor du synes, dine fans skal læse det, linket fører frem til.

Brug for mere info? Så vil du måske deltage i vores mini-kursus: Få dine kunder i tale på Facebook!

Har du erfaringer med delinger, som du vil dele med os ? 😉 Skriv endelig om dem eller giv os andre kommentarer her nedenfor.

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.