Facebook Det korte svar er: Alle!

Om ikke andet så for at øve sig i at udnytte mulighederne bedst muligt.

Hvorfor?

Facebook er simpelthen kongen over sociale medier.

Først var der Facebook, den individuelle profil, find dine gamle folkeskolekammerater – om du vil det eller ej. Små sjove opdateringer og Farmville. For mange mægtigt interessant. For mange interessant og spændende i starten, men så blev vores tid bare for kostbar til Facebook.

Men Facebook er blevet mere end det. Facebook er blevet sit eget net på nettet og bevæger sig hastigt i retning af at fungere som en søgemaskine, der vil kunne konkurrere med Google.

Facebook har skabt muligheden for at lave virksomhedssider – eller “like”-sider, “synes godt om”-sider -, der er rettede mod erhvervslivet og giver virksomheder mulighed for at oprette en profil, der er designet til at præsentere en professionel virksomhed og har en stor branding værdi. Her kan man kommunikere direkte med sine kunder.

Selvfølgeligt er det ikke alle former for virksomheder, der vil kunne bruge Facebook som en af de vigtigste dele af Deres markedsføringspakke, men næsten alle vil på den ene eller den anden måde, kunne få noget ud af at være til stede på Facebook. Det er bare med at finde den rigtige indgangsvinkel.

Det er vigtigt i det mindste at sikre sig retten til sin virksomheds navn. Og det kan kun gå for langsomt. Det er gratis og giver ro i sindet. Tænk hvis man pludseligt ikke kan få kunder uden at være på Facebook og så er ens navn væk.

Og det behøver ikke at være tidskrævende. Det er muligt at designe en Facebook side, der er forholdsvist statisk, men stadig præsenterer sig pænt. Og når I først forstår mediet og får adgang til de rigtige værktøjer bliver det hurtigt en vane.

Dorthe er her (og der og allevegne):

Mobil: 51 362 962

LinkedIn: Dorthe Stricker

Twitter: @dorthestricker

Facebook:  Dorthe Stricker

Blog: XPlain & Simple

Skype: dorthe.stricker

 

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.