Google+ er Googles forsøg på at skabe en social platform. Og vi kalder den tronraneren fordi et af de store mål fra starten var, at den skulle udkonkurrere Facebook.

Og grundlæggende fungerer Google+ udmærket. Designet er lækkert og der er en masse små lækre tekniske funktionaliteter.

Men samtalen er bare aldrig rigtig kommet i gang og det er jo vigtigt for en velfungerende social platform. Der er simpelthen ikke volumen nok og slet ikke nok målgrupper repræsenterede til, at platformen vil kunne danne rygrad i ret mange virksomheders dialog med deres potentielle kunder.

Til gengæld understøtter Google+ SEO og hjælper dermed virksomheder til at blive fundet, når deres kunder Googler deres produkter eller ydelser.

Og alene af den grund bør alle virksomheder overveje, hvordan de kan gøre Google+ til en del af deres online markedsføringsindsats.

Fakta:

  • Startede i juni 2011
  • 1 milliard brugere profiler
    (men mange ved ikke de har en profil, da Google autogenererer rigtig mange profiler)
  •  Tidsforbrug marts 2012 1 min/mdr.

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.