Projekt_knapPinterest: det er nemt, det er underholdende og det er vanedannende.

Men det er også et redskab, der har gode muligheder for at hjælpe dig med at brande dig og sælge dit produkt.

Og vi taler det helt store marked her; Pinterest er chancen for at få flere danske produkter ud på verdensmarkedet og det er jo ikke helt skidt.

Hvis du har en webshop og er parat til at skabe lidt “Pinterest” om den, så er der her 5 gode råd til, hvad du lige bør tænke over:

1. Sprog
Husk at få oversat din webshop til et sprog dine nye kunder kan forstå.

Selvom det vrimler ind med danskere på Pinterest lige nu, så kan man ikke sørge for, at ens Pins kun ses af danskere. Derfor er det vigtigt at tænke over, hvordan du kan tage godt imod udenlandske gæster.

2. Kan du (ønsker du at) levere?
Tag stilling til, om du har alt parat til at modtage og betjene udenlandske kunder.

Vi ved det jo fra os selv, der er ikke noget værre end at have fundet den perfekte nederdel og så efterfølgende find eud af, at den kun bliver sendt til USA, Canada og Australien.

Hvis du ønsker at sælge til hele verden: sørg for at du har betalings- og leveringbetingelserne i orden.

Hvis du ikke ønsker at sælge til hele verdenen: forklar det og fortæl evt. hvad du ønsker. Ønsker du en forhandler i USA, er de sikkert også på Pinterest.

3. Sæt pris på
Det er desværre kun muligt at sætte en pris på i dollars, men derudover gør det, at du sætter prisen på, at du automatisk bliver sat ind på Pinterests “Gifts”-shop.

Det er meget simpelt: sæt et dollar tegn efterfuldt af prisen i feltet “desciption”. Beløbet kommer derefter automatisk frem i øverste venstre hjørne af din pin.

4. Pin rigtigt
Sørg for at dine interesserede kunder, nemt finder tilbage til din webshop.

Husk at du skal pinne dine varer direkte fra din webshop (og ikke fra din harddisk). Det skyldes, at det ikke kun er billedet og den interesse det vækker, der er vigtig. Det er også vigtigt, at din potentielle kunde nemt kan følge linkene tilbage til din webshop. Og det kan de, hvis du sørger for at pinne lige der, hvor du ønsker at dine potentielle kunder skal finde tilbage til.

5. Forbliv autentisk.
Prøv ikke at skjule, at du har en butik og at du er ude på at sælge. Det er jo en ærlig sag.

6. Som sædvanligt: bliv ikke for sælgende.
Kunderne er ikke kun interesseret i dit produkt, de vil også gerne lære dig, din virksomhed og dine værdier at kende.

Lav derfor flere boards der understøtter dit produkt og viser, hvad du ellers indeholder. Kunden tænker: jeg kan sørme godt lide hendes smag i sko, og det hun spiser til aftensmad…hende tør jeg godt købe en børnestol eller sofapude hos.

 

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.