Vil du have sat ansigt på dine kunder?
Det er et krævende job, at skulle gå i dialog og kommunikere direkte med sine potentielle kunder. Det er nemlig vigtigt, at den enkelte modtager føler sig ramt på en måde, så vedkommende føler, at du kommunikerer lige præcist med ham/hende. Du må ikke bare sende reklamebudskaber ud og forfalde til gammeldags kommunikation.
Men hvad gør man så? Du kender jo ikke alle dine kunder personligt. Du har selvfølgelig en masse oplysninger om dem og du kender så nogenlunde deres demografi, men hvis du skal være ærlig, så føles det stadig som at skulle tale til en stor grå masse.
Hos New Media Mob løser vi den problemstilling ved at arbejde med at visualisere dine kernekunder. Et andet ord for det er, at skabe personaer.
At arbejde med Personaer kræver, at vi i første omgang sammen med virksomheden indsamler alle de oplysninger om virksomhedens kunder, der er til rådighed. De oplysninger supplerer vi med, hvad vi kan finde ud af på nettet og via de sociale medier. Nogle gange vil vi herefter have nok oplysninger til at påbegynde arbejdet med at skabe virksomhedens Personaer, mens det andre gange er nødvendigt at arbejde videre med fokusgrupper og spørgeskemaer for at indsamle endnu mere præcise oplysninger.
På baggrund af de indsamlede oplysninger fremstiller New Media Mob de Personaer, der repræsenterer jeres kernekunder. De får navn og ansigt og følelser og familie og historie. Når Personaerne er færdige, er det dem, du skal forestille dig, at du har en dialog med.
New Media Mob sørger for at levere en tydelig og detaljeret beskrivelse af dine Personaer og vi leverer Personaerne på materiale, der sikrer, at du hele tiden vil kunne have dem foran dig, mens du målretter din kommunikation
Som med alt andet gælder, at jo mere umage man gør sig med forarbejdet og den nødvendige indsamling af informationer, jo mere præcist kan man ramme den korrekte visualisering af virksomhedens kernekunder. Og det kan godt betale sig at gøre sig umage, når man rammer i plet med sine Personaer, vil de potentielle kunder føle, at du taler direkte med dem.
Og det er det, der giver de bedste resultater og sikrer, at din virksomhed får skabt resultater gennem sin indsats på de sociale medier.