De fleste mennesker er visuelle. Derfor reagerer vi for det meste stærkt på billeder og får ofte en bedre forståelse af illustrerede facts end af lange tekster. Et af de sociale medier, der fokuserer på billeder og er slået godt igennem i Danmark er: Instagram.
Hvis din virksomhed sælger produkter eller ydelser, der kan omsættes til lækre billeder, der rammer følelserne og tiltrækker folk, bør I overveje at bruge Instagram til markedsføring. Instagram kan både skaffe dig øget salg, ved at få nye kunder og leads til at bemærke dig. Instagram kan hjælpe dig med at beholde kontakten og fortsætte samltalen med de kunder og potentielle kunder, du kommer i kontakt med. Og Instagram kan bruges som loalitetsskabende værkstøj, at sikre at dine tilfredskunde vender tilbage igen og igen.
Instagram bruges både alene som virksomhedens primære talerør, men er også en super værktøj til at understøtte en indsats på Facebook.
OM DIG:
Din virksomhed sælger en vare eller ydelse, som der er masser af gode billeder i. Du styrer måske allerede din virksomheds Facebook side. Det går efterhånden fint, og du har nu mod på og lyst til at inddrage Instagram også. Eller du vil hoppe Facebook over og gå direkte i gang med Instagram, da det er er dine potentielle kunder er. Du har i hvert fald lyst til at arbejde mere med billeder, måske er det en lidt anden målgruppe, I ønsker at få fat i – eller også er du/I bare nysgerrige.
FAKTA:
- Max. 3 deltagere
- To mødegange
- 1 mdr. support
FORLØB:
1. 3 timers workshop, hvor du får den basale viden om Instagram’s funktionaliteter. Du bliver introduceret til smarte hjælpeapps, og vi kigger på, hvordan du kan komme igang med at anvende Instagram strategisk. Vi vil også lægge en del fokus på, hvordan Instagram arbejder sammen med Facebook.Workshoppen afsluttes med, at vi definerer en opgave og sætter mål for, hvad der skal opnåes i løbet af skridt nr. 2.
2. Brug din nye viden om Instagram i praksis. New Media Mob er med på sidelinjen og du har adgang til hotline og til at stille New Media Mob alle de spørgsmål og få hjælp med problemer, du får.
3. Et par timers opfølgning og afslutning. Hvordan er det gået? Hvilke problemer har du haft? Finjustering af din strategi.
INDHOLD:
Du får en introduktion til Instagram og platformens generelle spilleregler, herunder de sidste nye tiltag på mediet samt introduktion til gode ekstraværktøjer, bla. med henblik på at kunne føre statistik.
Vi gennemgår fælles hver deltagers Facebook-side og ser på forskellige behov og muligheder.
Vi snakker indhold, strategi og effektmåling.
Mellem de to mødegange afprøver du din nye viden i praksis, hvorefter vi igen mødes og evaluererer på oplevelser og resultater.
UNDERVISER:
Dorthe Stricker
PRIS:
4.500 kr. ex. moms inkl. forplejning.
Hvis du kender nogle, du gerne vil på workshop med: kollegaer, venner, virksomheder du taler meget med i dit netværk og I derfor kan tilmelde jer 3 på én gang og fylde en hel workshop, sætter vi prisen ned til 3.500 kr. eks. moms. (og så kan I næsten selv bestemme datoen)
STED:
Fase 1 og fase 2 vil blive afholdt i vores egne lokaler: Mejlgade 27, Baggården 1. sal, 8000 Aarhus C.
Men hvis du samler en gruppe på 3-4 selv, så kommer vi gerne til jer og afholder workshoppen (indenfor Danmarks grænser. Med et tillæg på 500 kr. hvis det kræver sejlads eller flyvetur eller er på Sjælland).
KONTAKT/TILMELDING:
Kontakt os og hør mere om, hvad der vil være bedst for dig og din virksomhed: