Facebook er det sociale medie i Danmark, der har flest brugere og derfor tiltrækker platformen mange virksomheder.
Men Facebook er også den sociale platform, som det er mest krævende at arbejde med og skabe resultater på.
Derfor skal din virksomhed være helt sikker på, hvad I ønsker at opnå på Facebook. Og I skal have overvejet, hvor mange ressourcer – tid og penge – I er parate til at bruge.
Fakta
- Startede februar 2004
- 3.600.000 danske profiler på Facebook
- 66 % brugere fra 15-35,
- 73% af danskere er på Facebook hver måned
- 59% danskere er på Facebook dagligt.
- Gennemsnitligt tidsforbrug månedligt: 8,3 timer
- Gennemsnitligt tidsforbrug pr. besøg: 20 min
- Svagt faldende tendens blandt yngre brugere (12-29 år).
- 49% af danske virksomheder opgiver selv, at de er aktive på de sociale medier. En ret stor del af dem er på Facebook.
Kilde: Danmarks Statistik