Det er begyndt at vrimle med sociale medie eksperter. Men er alle, hvad de giver sig ud for at være. Måske er rønnebærerne bare sure, men…..
Jeg kan altså ikke forstå, hvordan man kan skrive et Whitepaper om Twitter uden at være på Twitter.
Jeg kan ikke forstå, hvordan en virksomhed kan vide alt om alle markedsføringsmuligheder på Facebook og ikke have en virksomhedsside selv.
Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan love, at man kan lægge en kommunikationsstrategi for brugen af de sociale medier, hvis man ikke en eneste gang på sin egen hjemmeside nævner, hvor man selv kan findes.
Og det undrer mig, når jeg ser nogen, der fører sig frem som Online Marketings specialister, men reelt kun taler om optimering af hjemmesider og webshops.
Men det kan jo godt være mig, der tager fejl.
Jeg har selv store problemer med at kalde mig ekspert i sociale medier. For mig er en ekspert en person, der ved ALT indenfor sit emne. Og lige præcist, når de drejer sig om de sociale medier, er det svært at være alvidende.
Feltet er så nyt og umodent , at vi alle ind imellem roder rundt i blinde og mine partnere og jeg konstant scanner nettet og vores forbindelser efter ny viden: ”har du set….”, har du hørt…”, ”nu kan man også” og…”hvad fan… er det nu Facebook har gang i?”.
Tingene swinger og svajer, kunderne vender sig og drejer, først den ene vej og så den anden vej og pludseligt vokser et nyt medie sig stærkt. Er de ting vi kan på mobilen en del af de sociale medier – for det er jo da et kommunikativt redskab -, hvordan hænger mobilteknologi og nettet sammen. Skal alt nu være apps.? Og hvad er det lige sådan en er velegnet til.
Det er med at være fremme i skoene og det tør jeg godt sige, at jeg er: jeg ved ikke alt, men jeg ved mere end de fleste og jeg er god til at omsætte min viden til, at hjælpe virksomheder, så de kan få udbytte af at bruge de sociale medier i Deres markedsføringsmiks.