TwitterHver fugl pipper med sit næb og det gælder ikke mindst for twitter. Her lidt om tonen på Twitter.

Twitter er rimelig uformel i tonen og du skal ikke være bange for at tale lige ud af posen. Men som med alle andre platforme på nettet; Alt du skriver bliver liggende og du skal derfor have et personligt filter: skriv ikke noget, der kan være belastende for dig selv. Du skal altid holde dig indenfor de samme grænser, som du gør, når du taler med folk i den virkelige verden.

På  twitter har du 140 anslag til at gøre opmærksom på dig selv og give folk et indblik i, hvem du er. Og det er vigtigt på twitter, hvis du kun sælger eller retwitter forretningsmæssige tweets, går du glip af en mulighed for at gøre modtagerne interesserede i dig som person.

Det går slet ikke, at være for aggressivt sælgende. Det er vigtigt, at det man kommer med er reelt interessant. Og også er interessant for folk, der ikke lige er interesserede i at købe og betale penge for dit produkt. Ellers ”går” folk bare deres vej igen.

Følg spillereglerne
Det er rigtigt, at man ikke kan være sikker på, at alle læser ens tweet, når man tweeter på den normale måde. Der kommer simpelthen så mange tweets, at det er umuligt at fange alt. Men det er bedre at tweete den samme tweet flere gange end at gå den vej, der hedder at sende direkte meddelelser. Jo de bliver efter alt sandsynlighed læst, men hvis dine direkte meddelelser er salgsrettede og du oven i købet sender dem afsted igen og igen, kan du være helt sikker på, at mange vil blive irriterede og smide dig af.

Det er trods alt kun et tryk på en knap. Og du er unfollowed…….

Dorthe er her (og der og allevegne):

Mobil: 51 362 962

LinkedIn: Dorthe Stricker

Twitter: @dorthestricker

Facebook:  Dorthe Stricker

Blog: XPlain & Simple

Skype: dorthe.stricker

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.