Hejsa – du må meget gerne læse det her blogindlæg, men nu hvor Facebook indfører Timeline til virksomheder d. 30.3, får du nok mere ud af, at læse mere her: Velkommen til nye Facebook tider…farvel velkomstsider
New Media Mob sælger Facebook Markedsføring.
New Media Mob sælger Facebook velkomssider og jeg troede faktisk, at de fleste vidste, hvad det var for en størrelse, men her i ugens løb har det flere gange vist sig, at jeg har taget fejl.
Størstedelen af de folk jeg møder og til hvem jeg har talt stolper op og døre ned om velkomssider nikker pænt, men inderst inde har de tænkt, at når jeg sagde “velkomstside”, så mente jeg “væggen” og undret sig: hvordan kan hun sælge det? Det er jo noget Facebook tilbyder gratis! Og så er det jo, at vi taler forbi hinanden.
Derfor kommer her en gennemgang af, hvad en velkomstside er – og hvad den kan.
Når man laver en side for sin virksomhed, er den født med, at den side, der først møder din besøgende er sat til at være væggen.
Her er væggen til New Media Mobs facebookside:
Og det er jo begrænset, hvad den egentligt fortæller om os og hvad vi kan.
Den siger lidt om, at vi arbejder med online og mobil markedsføring. –
Der er en billedfrise, der viser vores udsigt, billeder af os selv og lidt af én af de velkomssider, vi har lavet.
Og så kan man se, de historier vi har synes kunne være interessante for vores følgere at læse.
At lade væggen være det, der tager imod vores potentielle kunder, kan sammenlignes med, at have en fysisk butik, hvor man lader kunderne i stikken og selv lader dem finde ud af, hvilke varer der er på hylderne.
og så må de i øvrigt også selv samle modet, til at bryde ind i samtalen.
Og det er her velkomssiderne kommer ind i billedet!
Her er New Media Mobs velkomsside:
Og her er der rig mulighed for at tage godt imod sine gæster.
-Der er genkendelighed mellem vores hjemmeside og facebook velkomssiden.
– Vi fortæller, hvem vi er og hvad vi laver.
– Der er relevante links til hjemmesiden, så vores potentielle kunder bliver ledt på rette vej.
I New Media Mobs tilfælde er det ikke så vigtigt, at vi får mange følgere. Vi er konsulenter og rådgivere, så derfor er vores direkte kommunikation med Facebooks fans baseret på, at de virkeligt skal have brug for, at vide, hvad der sker med Facebook og andre sociale medier.
Desuden leder velkomssiden, da den er fyldt med links, i sig selv en del af vores gæster direkte videre til hjemmesiden.
Derfor: gør dig selv den tjeneste at tage godt imod dine kunder. Hvem ved måske bliver de hængende og finder ud af, hvad du har at tilbyde og måske ender det endda med, at de får lyst til at købe lidt ind.