Dorthe Stricker fra New Media Mob

Jeg har nu været på Google+ en uges tid og….ja well…jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes;

  • Strømmen minder meget om Facebook
  • Måden man følger folk minder meget om Twitter.

Indtil videre har jeg ikke fået meget ud af det.

Cirklerne er fine, men lige nu er det lidt svært at fordele mit – begrænsede – netværk ordenligt.

Det er svært at finde nye bekendtskaber, så jeg har ikke fået så  mange endnu.

Min største fejl er nok, at jeg ikke har brugt min Gmail ret meget og derfor ikke har specielt mange kontakter på plads.

Men det sjove er altid, at se hvem der følger med og hvordan man i panik pludseligt får en hel masse nye “venner”. Jeg kan allerede nu se, at Twitter populationen er overordenligt godt repræsenterede.

Men jeg skal nok komme efter det og så bliver det sjovt at se om Google+ kan blive det alternativ til Facebook, der får mig til at få lyst til at være social igen.

Hvis der er noget, der mangler lige nu –  i relation til New Media Mob -, så er det, at man kun kan registrere sig som privatperson.

Google har ligefrem advaret om, at alle der har registreret sig med et firma som profil vil blive slettede. I stedet vil Google køre et forsøg med et begrænset antal virksomheder, de selv vælger ud – vi har naturligvis fluks meldt os i puljen – og på denne baggrund finslibe, hvordan virksomheder bedst muligt vil kunne få lov til at bruge Google+.

Og se det bliver jo rigtigt spændende. Der er ingen tvivl om, at virksomheder vil kunne få megen værdi ud af, at få lov til at præsentere sig under Google+ hat. Det er svært at forestille sig, at det ikke kommer til at give SEO-værdi ved Google søgninger.

Vi ses på google+, når du er blevet inviteret;)

 

Dorthe er her (og der og allevegne):

Mobil: 51 362 962

LinkedIn: Dorthe Stricker

Twitter: @dorthestricker

Facebook:  Dorthe Stricker

Blog: XPlain & Simple

Skype: dorthe.stricker

 

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.