Og jeg taler ikke om Farmville og …..
Nej! At bruge Facebook i sin markedsføring er i sig selv at begynde at spille et spil, hvor man hele tiden skal have point for at få åbnet nye levels – nye muligheder. Vi kalder det Like-milepæle og det er et udtryk for det antal likes, man skal have for f.eks. at begyne at annoncere eller få sin een URL.
Det sidste er, at der nu er store fordele forbundet med at nå 400 likes, men jeg har lige forsøgt at sammensætte en liste over de andre niveauer, det er værd at holde øje med.
Jeg er klar over at listen efter alt sandsynlighed ikke er udfyldende og at jeg sikkert har glemt nogle. Hvis du finder et, så smid endelig en kommentar, så jeg kan opdatere.
Listen over Like-milepæle:
25-30 likes: Du kan ændre URL’en – brugernavnet – på din side
(der er en del tvivl om det her krav. Ved nogen typer sider kan du få en URL umiddelbart, men jeg har aldrig fundet systemet i, hvornår man må og hvornår man ikke må)
30 likes: Adgang til insights/Indblik
(Og så har hele insights systemet sine helt egne regler.. Nogle oplysninger kan du kun få adgang til, hvis du har haft mindst 30 personer, der har foretaget sig en bestemt handling i løbet af de sidste 7 dage)
100 likes: Du kan nu få adgang til at målrette dine opslag på siden, så de rammer bestemte grupper.
200 likes: Nu kan du ikke længere ændre dit brugernavn. Så den er jo ikke positiv.
400 likes: Du kan lave kuponer og promovere dine poster på væggen.
5000 likes: Er du en privatperson, festen slutter her!5000 likes er max. for en personlig profil)
5000 likes: Virksomheder kan målrette dine opdateringer, så de rammer udvalgte grupper af følgere.
Har du flere? Du kan finde mig her: