Hvis du er på Twitter vil du kunne sørge for at få præcist de nyheder, der interesserer dig, til at komme direkte til dig.

Hvis du er på Twitter, vil du kunne sørge for at få præcist de nyheder, der interesserer dig. Og du vil kunne få adgang til dem ligegyldigt om du er på mobil, tablet eller PC.

Grundlæggende er Twitter, et kommunikationsværktøj, hvor man kun har 140 anslag til rådighed pr. gang. Lige umiddelbart er det svært at få øje på, hvordan noget så simpelt skal kunne give store resultater. Men det kan det altså, måske netop fordi det er så simpelt.

Twitter er ud fra et salgsmæssigt synspunkt intet i sig selv, men hvis du har et budskab at udbrede, er Twitter et ideelt værktøj til at komme i direkte kontakt med kunderne. Under de ideelle omstændigheder, er der ikke mange sociale platforme, der tilgodeser viralitet som Twitter.

Og så er Twitter nr. 1, når det gælder at få nyheder leveret direkte til dig. Præcist når de sker. Det nærmeste man kommer at være der selv.

Ud fra et arbejdsmæssigt synspunkt, er der grundlæggende mindst 4 gode grunde til at være på Twitter.

1. At være med i front og følge med indenfor dit interesseområde.
Twitter et rigtigt godt redskab til at komme i direkte kontakt med trendsætterne og guruerne indenfor dit felt.

På Twitter er det eksempelvist helt ”comme il fout” at registrere sig som follower til personligheder, man ellers ville have mere end svært ved at kontakte gennem andre kanaler. Og da folk ofte gengælder venligheden og follower tilbage, ja så har du pludseligt en direkte kontaktflade til dine helte. De vil altså selv kunne opdage, at du har noget interessant at sige og optage en direkte kontakt.

Hvis du gør dig umage med at følge de helt rigtige trendsættere indenfor dit område, vil du få fat på de nye trends før de bliver præsenteret nogen andre steder.

2. At få en kanal til at tale direkte til kunder.
Twitter er efter min mening et af de allerbedste værktøjer til at få gjort opmærksom på, hvad man har at tilbyde til en meget bred kreds af modtagere.

Det gælder om at blive skarp, men når først du har lært, at bruge din hjemmeside mere dynamisk og gennem blogs eller andre tiltag at skabe indhold, der kan videreformidles, kan du via retweets af retweets få adgang til mange menneskers skrivebord.

3. Hvis I er på vej på det internationale marked.
I Danmark er det næsten kun markedsføringsfolk, der sidder og twitter, men i udlandet er alle brancher repræsenterede.

Derfor kan man med stort held opdyrke kontakter indenfor sit felt på det ønskede marked, finde ud af hvordan markederne fungerer indenfor ens branche i de forskellige lande og skabe en forhåndsinteresse for ens produkt.

4. SEO
Om ikke andet, så skal virksomheder bruge Twitter som en del af Deres søgemaskineoptimerings strategi.

Twitter bliver nemlig opfanget af søgemaskinerne. Derfor kan I vælge at lave en twitter-konto og sende nogle få udvalgt tweets ud, der indeholder de ord, I ønsker at blive fundet på. Jeres tweets vil efterfølgende figurere i resultaterne, når potentielle kunder søger på Jeres kerneydelser.

Twitter er ikke ligeså gode på det her punkt  nu, som de var for et halvt års tid siden. Før havde Twitter nemlig en aftale med Google om, at Google brugte Twitter til Deres Realtime funktion. At aftalen faldt til jorden skyldes sikkert, at Google håbede Google+ ville kunne overtage denne funktion.

Anyway: Twitter resultater bliver stadig opfanget af Google, men det lille ekstra kick fra før 11. juli 2011 er væk.

Og så lige en ekstra: Nyheder
Og det her gælder strengt taget ikke virksomheden.

Men man skal jo holde sig oplyst og Twitter er og bliver det ultimative værktøj til at få nyhederne mens de sker; det næstbedste til at være der selv. Hvorfor vente på at nogle journalister får nyhederne ind fra Reuters og så brygger lidt på dem, når du kan få dem direktefra kilden.

Virker naturligvis bedst, hvis du er interesseret i internationale nyheder og på originalsproget.

Har du ikke tid til at sidde og læse nyheder hele tiden, så kan du lave din egen avis på Paper.li. Den bliver udgivet én gang i døgnet og vil stadig holde dig i front på nyhedssiden.

Hvis du vil vide mere om, hvorfor og hvordan din virksomhed skal udnytte Twitter i sin markedsføring, så kontakt mig endeligt. Som du kan se nedenfor, så er der masser af forskellige steder du kan indlede kontakten.

Dorthe er her (og der og allevegne):

Mobil: 51 362 962

LinkedIn: Dorthe Stricker

Twitter: @dorthestricker

Facebook:  Dorthe Stricker

Pinterest: http://pinterest.com/newmediamob/

Skype: dorthe.stricker

 


 

 

 

Vi vil så gerne hjælpe!

Dig med at komme godt i gang med at bruge de sociale medier i din virksomheds markedsføring.

I vores nyhedsbreve giver vi dig derfor gode råd og tips om at arbejde med content- og sociale medier.

Og så giver vi dig rabatter og tilbud.

 

Tak! Nu er du næsten skrevet op til vores nyhedsbrev. Der kommer lige en mail, du skal bekræfte.